ΚΕΙΜΕΝΟ :
……………..
ΕΡΩΤΗΣΕΙΣ
Ερώτηση κατανόησης / ερμηνευτική
Ø Ποια είναι τα δομικά
στοιχεία της ... παραγράφου του κειμένου;
Ø Ποια συλλογιστική
πορεία ακολουθεί ο συγγραφέας στην …. παράγραφο
του κειμένου;
Ø Να διαιρέσετε την …
παράγραφο του κειμένου σε δύο επιμέρους παραγράφους. Να αιτιολογήσετε τη
διαφορετική παραγραφοποίηση.
Ø Ποια είναι η
συλλογιστική πορεία (επαγωγική ή παραγωγική) που ακολουθεί ο/η συγγραφέας στην
…. παράγραφο του κειμένου; Να αιτιολογήσετε την απάντησή σας.
Ø Να δώσετε από έναν
πλαγιότιτλο στην … παράγραφο και την ….
παράγραφο του κειμένου.
Ø Στους τρόπους με
τους οποίους ο συγγραφέας επιτυγχάνει τη συνοχή του κειμένου περιλαμβάνεται και
η επανάληψη. Να επισημάνετε τις λέξεις του κειμένου που επαναλαμβάνονται.
Ø Να επισημάνετε δύο
από τις διαρθρωτικές λέξεις με τις οποίες εξασφαλίζεται η συνοχή στην
…..παράγραφο του κειμένου. (μονάδες 5)
. Να αιτιολογήσετε τη χρήση καθεμιάς από αυτές. (μονάδες 5)
Ø α. Με
ποιες διαρθρωτικές λέξεις επιτυγχάνεται η συνοχή μεταξύ των παραγράφων του
κειμένου;
(μονάδες 5) .β.
Τι
δηλώνουν οι λέξεις αυτές; (μονάδες 5)
Ø Να συντάξετε μία
παράγραφο 50-60 λέξεων στην οποία να χρησιμοποιήσετε τις λέξεις με έντονη
γραφή ..... , …… , …. , ….. , …., με βάση τη σημασία τους στο κείμενο
Ø «……………………………….». : Χρησιμοποιώντας την
παραπάνω περίοδο του κειμένου, να δημιουργήσετε μία παράγραφο 50-60 λέξεων.
Ø Να γράψετε ένα
συνώνυμο για καθεμιά από τις ακόλουθες λέξεις με την έντονη γραφή, με
βάση τη σημασία που αυτές έχουν στο κείμενο : ..... , …… , …. , ….. , ….
(μονάδες 5) Να δημιουργήσετε μία πρόταση με
καθεμιά από τις συνώνυμες λέξεις. (μονάδες
5)
Ø Να γράψετε ένα
αντώνυμο για καθεμιά από τις λέξεις του κειμένου με την έντονη γραφή: .....
, …… , …. , ….. , …. (μονάδες
5). Να
δημιουργήσετε μία πρόταση για κάθε αντώνυμη λέξη. (μονάδες 5)
Ø α.
Να αντικαταστήσετε τους δύο υπογραμμισμένους ξενόγλωσσους όρους με
σημασιολογικά ισοδύναμες ελληνικές λέξεις/φράσεις:--------------, ----------- (μονάδες 4) β. Με τις σημασιολογικά
ισοδύναμες ελληνικές λέξεις/φράσεις να δημιουργήσετε μία περίοδο 20-30 λέξεων. (μονάδες 6)
Ø Στις παρακάτω προτάσεις να συμπληρώσετε τα
κενά επιλέγοντας κάθε φορά την κατάλληλη λέξη από αυτές που είναι στις
παρενθέσεις. Δύο από τις λέξεις σε κάθε παρένθεση περισσεύουν.
Ø Να γράψετε την αντιστοίχιση των λέξεων με έντονη
γραφή της στήλης Α με τις αντώνυμές τους στη στήλη Β (στη
στήλη Β περισσεύουν δύο λέξεις).
Ø α. Να
δώσετε έναν δικό σας κυριολεκτικό/δηλωτικό τίτλο στο πρώτο κείμενο. (μονάδες 5) β. Να δώσετε έναν δικό σας
μεταφορικό/συνυποδηλωτικό τίτλο στο δεύτερο κείμενο. (μονάδες 10)
Ø α. Να
δώσετε έναν μεταφορικό/συνυποδηλωτικό τίτλο στο κείμενο. (μονάδες 10) .β. Να επισημάνετε
τη διαφορά του νέου μεταφορικού /συνυποδηλωτικού τίτλου σε σχέση με τον
υπάρχοντα κυριολεκτικό/δηλωτικό. (μονάδες
5)
Ø α. Ο
τίτλος του κειμένου είναι κυριολεκτικός/δηλωτικός ή μεταφορικός/συνυποδηλωτικός;
β. Να δώσετε έναν δικό
σας σύντομο κυριολεκτικό/δηλωτικό τίτλο στο κείμενο.
Ø α. Να
δώσετε ένα νέο, κυριολεκτικό/δηλωτικό τίτλο στο κείμενο που να περιέχει τη
λέξη/φράση: …………………………….. (μονάδες
5) .β. Να δώσετε ένα νέο, μεταφορικό/συνυποδηλωτικό τίτλο στο
κείμενο που να περιέχει τη λέξη: …………….. (μονάδες 10)
Ø Να επισημάνετε ποιες
από τις παρακάτω φράσεις/προτάσεις του κειμένου χρησιμοποιούνται με
κυριολεκτική/δηλωτική και ποιες με μεταφορική/συνυποδηλωτική σημασία:
o
«………………………………»
o
«………………………………»
o
«………………………………»
Ø α. Να επισημάνετε
δύο παραδείγματα μεταφορικής/συνυποδηλωτικής χρήσης της γλώσσας. (μονάδες 10).β. Να
αιτιολογήσετε τη χρήση τους στο κείμενο. (μονάδες 5)
Ø
α.
Να επισημάνετε στο κείμενο δύο παραδείγματα μεταφορικής/συνυποδηλωτικής χρήσης
της γλώσσας.(μονάδες 10) β. Να
αιτιολογήσετε τη χρήση τους.(μονάδες 5)
Ø Στις παρακάτω
προτάσεις του κειμένου ποιες από τις λέξεις με την έντονη γραφή χρησιμοποιούνται
κυριολεκτικά/δηλωτικά και ποιες μεταφορικά/συνυποδηλωτικά;
Ø Για ποιους λόγους ο
συγγραφέας στην ………… παράγραφο του κειμένου χρησιμοποιεί α΄ πληθυντικό και β΄ ενικό
πρόσωπο;
Ø α. Για
ποιους λόγους ο συγγραφέας χρησιμοποιεί το β΄ ενικό πρόσωπο στην …… παράγραφο
του κειμένου; (μονάδες 10) .β. Τι δηλώνει, κατά την άποψή σας,
ο συγγραφέας με τη χρήση του θαυμαστικού στην …….. παράγραφο του κειμένου; (μονάδες 5)
Ø α. Nα επισημάνετε πέντε ξενόγλωσσους όρους στην …..
παράγραφο του κειμένου. (μονάδες 5) β. Να αιτιολογήσετε τη χρήση
τους στο κείμενο. (μονάδες 10)
Ø α. Να
επισημάνετε στο κείμενο δύο όρους ειδικού/επιστημονικού λεξιλογίου. (μονάδες 10) β. Να
αιτιολογήσετε τη χρήση τους. (μονάδες
5)
Ø «………………………………………..».
1. Να αιτιολογήσετε την επιλογή της ενεργητικής σύνταξης στην παραπάνω πρόταση από τον
συγγραφέα. (μονάδες 5) 2. Να
μετατρέψετε την ενεργητική σύνταξη σε παθητική. (μονάδες 10)
Ø Να αιτιολογήσετε τη
χρήση των εισαγωγικών σε καθεμιά από τις ακόλουθες λέξεις ή φράσεις του
κειμένου με την έντονη γραφή: «…..», «…..», «…….».
Ø «……………………….…» Να
αιτιολογήσετε την επιλογή της παθητικής σύνταξης από τον συγγραφέα του
κειμένου. (μονάδες 5) . Να
μετατρέψετε την παθητική σύνταξη σε ενεργητική.
Ø α. Να
επισημάνετε μία περίοδο του κειμένου με αφήγηση. (μονάδες 5) β. Να αιτιολογήσετε την επιλογή σας. (μονάδες 10)
Ø Γιατί ο συντάκτης
του άρθρου παραθέτει τις απόψεις των ειδικών σε εισαγωγικά; Ποιος είναι ο
στόχος του;
Ø α. Να
επισημάνετε, στην τελευταία παράγραφο του κειμένου, τη φράση που φανερώνει
χρήση προφορικού λόγου και να αιτιολογήσετε τη θέση της στο κείμενο. (μονάδες 10) β. Να επαναδιατυπώσετε τη φράση
με τρόπο ώστε το ύφος να γίνει πιο επίσημο.
Ø Να αιτιολογήσετε τη
χρήση των εισαγωγικών σε καθεμιά από τις παρακάτω φράσεις/προτάσεις του
κειμένου:
Ø «……………………………..»
Ø «……………………………..»
Ø «……………………………..»
Ø Ο συγγραφέας, στην …
παράγραφο του κειμένου, χρησιμοποιεί σε ορισμένες προτάσεις στοιχεία προφορικού
λόγου. Να επισημάνετε τις προτάσεις αυτές. (μονάδες 6) Να επαναδιατυπώσετε τις προτάσεις με τρόπο ώστε
το ύφος να γίνει πιο επίσημο. (μονάδες
9)
Ø Το κείμενο κλείνει
με τα λόγια του ποιητή χζβφ : «…………………..».
1. Ποιο είναι το νόημα των λόγων
του ποιητή; 2. Γιατί ο
συγγραφέας επιλέγει αυτόν τον τρόπο για να κλείσει το κείμενό του;
Ø Στις …. παραγράφους του κειμένου να επισημάνετε δύο
λέξεις ή φράσεις του προφορικού λόγου.
Ø Για ποιους λόγους ο
συγγραφέας χρησιμοποιεί το β΄ ενικό πρόσωπο στην … παράγραφο του κειμένου; (μονάδες 10) Τι δηλώνει, κατά την άποψή σας, ο
συγγραφέας με τη χρήση του θαυμαστικού στην…. παράγραφο του κειμένου; (μονάδες 5)
Ø Να αιτιολογήσετε τη
χρήση των εισαγωγικών σε καθεμιά από τις ακόλουθες λέξεις ή φράσεις του
κειμένου με την έντονη γραφή: «…», «….», «…..».
Ø α. Να αιτιολογήσετε
τη χρήση των ερωτημάτων από τον συγγραφέα του κειμένου. β. Ποιους
επικοινωνιακούς στόχους επιχειρεί να επιτύχει ο συγγραφέας χρησιμοποιώντας το
α΄ και το β΄ πληθυντικό πρόσωπο;
Καλή
επιτυχία !
Δεν υπάρχουν σχόλια:
Δημοσίευση σχολίου